Warning: Undefined array key "width" in /data/6/3/63cf2d97-e734-415d-89e8-bc21ad39e561/fit-plan.cz/web/wp-content/themes/Avada-Child-Theme/functions.php on line 46

Warning: Undefined variable $percentage in /data/6/3/63cf2d97-e734-415d-89e8-bc21ad39e561/fit-plan.cz/web/wp-content/themes/Avada-Child-Theme/functions.php on line 56

Warning: Undefined array key "width" in /data/6/3/63cf2d97-e734-415d-89e8-bc21ad39e561/fit-plan.cz/web/wp-content/themes/Avada-Child-Theme/functions.php on line 46

Warning: Undefined variable $percentage in /data/6/3/63cf2d97-e734-415d-89e8-bc21ad39e561/fit-plan.cz/web/wp-content/themes/Avada-Child-Theme/functions.php on line 56

Warning: Undefined array key "width" in /data/6/3/63cf2d97-e734-415d-89e8-bc21ad39e561/fit-plan.cz/web/wp-content/themes/Avada-Child-Theme/functions.php on line 46

Warning: Undefined variable $percentage in /data/6/3/63cf2d97-e734-415d-89e8-bc21ad39e561/fit-plan.cz/web/wp-content/themes/Avada-Child-Theme/functions.php on line 56

Warning: Undefined array key "width" in /data/6/3/63cf2d97-e734-415d-89e8-bc21ad39e561/fit-plan.cz/web/wp-content/themes/Avada-Child-Theme/functions.php on line 46

Warning: Undefined variable $percentage in /data/6/3/63cf2d97-e734-415d-89e8-bc21ad39e561/fit-plan.cz/web/wp-content/themes/Avada-Child-Theme/functions.php on line 56

Warning: Undefined array key "width" in /data/6/3/63cf2d97-e734-415d-89e8-bc21ad39e561/fit-plan.cz/web/wp-content/themes/Avada-Child-Theme/functions.php on line 46

Warning: Undefined variable $percentage in /data/6/3/63cf2d97-e734-415d-89e8-bc21ad39e561/fit-plan.cz/web/wp-content/themes/Avada-Child-Theme/functions.php on line 56

Warning: Undefined array key "width" in /data/6/3/63cf2d97-e734-415d-89e8-bc21ad39e561/fit-plan.cz/web/wp-content/themes/Avada-Child-Theme/functions.php on line 46

Warning: Undefined variable $percentage in /data/6/3/63cf2d97-e734-415d-89e8-bc21ad39e561/fit-plan.cz/web/wp-content/themes/Avada-Child-Theme/functions.php on line 56

[vc_row css=“.vc_custom_1548493156421{padding-top: 5% !important;padding-bottom: 5% !important;background-image: url(https://fitplan.cz/wp-content/uploads/2019/01/lc-pages-header-bgr.jpg?id=26945) !important;background-position: center !important;background-repeat: no-repeat !important;background-size: cover !important;}“ el_class=“headertitle subpage-headertitle“]

Jak začít s Low Carb

[/vc_row][vc_row css=“.vc_custom_1548327355539{margin-top: 2em !important;}“]

Podrobný průvodce začínajícího strávníka nízkosacharidové stravy

[/vc_row][vc_row el_class=“limitwidth“ css=“.vc_custom_1548939313536{padding-top: 4% !important;padding-bottom: 4% !important;}“]
[vc_custom_heading text=“1″ font_container=“tag:h1|text_align:center“ use_theme_fonts=“yes“ el_class=“numberbullet“]
Z hlediska vašich potíží a aktuálního zdravotního stavu, zvolte pro vás nejvhodnější režim z pohledu výše sacharidů. A taky do toho nezapomeňte jít s nadšením a ne z donucení. A určitě v tom nehledejte žádné složitosti. Čím rychleji a jednodušeji začněte, tím lépe.
[/vc_row][vc_row el_class=“limitwidth“ css=“.vc_custom_1548939307160{padding-bottom: 4% !important;}“]
[vc_custom_heading text=“2″ font_container=“tag:h1|text_align:center“ use_theme_fonts=“yes“ el_class=“numberbullet“]
Pamatujte, že zpočátku se neobejdete bez pořádného plánování. Nenechte se odradit hned zkraje vyšší náročností, ta se za čas poddá. Stačí si jen nové stravovací návyky pořádně zažít. Odměnou vám budou mizející kila a zdravotní problémy.
[/vc_row][vc_row el_class=“limitwidth“ css=“.vc_custom_1548939281390{padding-bottom: 4% !important;}“]
[vc_custom_heading text=“3″ font_container=“tag:h1|text_align:center“ use_theme_fonts=“yes“ el_class=“numberbullet“]
Pro maximální usnadnění, nevyhledávejte, žádné složitosti. Držte se základních doporučení a použijte zjednodušený seznam povolených potravin. Pokryje bez problémů počáteční jídelníček a až se rozkoukáte, můžete se pídit po dalších vhodných potravinách.
[/vc_row][vc_row el_class=“limitwidth“ css=“.vc_custom_1548939230258{padding-bottom: 4% !important;}“]
[vc_custom_heading text=“4″ font_container=“tag:h1|text_align:center“ use_theme_fonts=“yes“ el_class=“numberbullet“]
Z pohledu času a financí se vyplatí, naplánovat si týdenní jídelníček, udělat seznam a nakoupit. Eliminujete tak pořízení zbytečností a zdlouhavé přemýšlení, co je vhodné a co ne a zda z potravin v košíku, půjde či nepůjde později něco ukuchtit. V obchodě následně odolejte pokušení, přihodit něco navíc, prostě jen odškrtejte seznam a jděte. Přijde vám na začátku plán na týden příliš náročný? Zkuste napoprvé plán jen na tři dny, časem se propracujete k týdnu. V podstatě záleží na vás, kolik času chcete věnovat nakupování.
[/vc_row][vc_row el_class=“limitwidth“ css=“.vc_custom_1548939235342{padding-bottom: 4% !important;}“]
[vc_custom_heading text=“5″ font_container=“tag:h1|text_align:center“ use_theme_fonts=“yes“ el_class=“numberbullet“]
Do prvních jídelníčků nezařazujte žádné složitosti. Plánujte a vařte jednodušší jídla. Talíř by měl vždy zahrnovat potraviny s obsahem bílkovin (např. maso, ryby, sýry, vejce), zeleninu bez škrobů a zdravé tuky.
[/vc_row][vc_row el_class=“limitwidth“ css=“.vc_custom_1548939241206{padding-bottom: 4% !important;}“]
[vc_custom_heading text=“6″ font_container=“tag:h1|text_align:center“ use_theme_fonts=“yes“ el_class=“numberbullet“]
Tápete, co z povolených potravin vykouzlit? A co kdyby váš týden vypadal třeba takhle. Pokud si nejste jistí, zda se do LCHF pustit naplno, zkuste prozatím Jídelníčky na hubnutí, které našly inspiraci právě v tomto stravovacím stylu.
[/vc_row][vc_row el_class=“limitwidth“ css=“.vc_custom_1548939247048{padding-bottom: 4% !important;}“]
[vc_custom_heading text=“7″ font_container=“tag:h1|text_align:center“ use_theme_fonts=“yes“ el_class=“numberbullet“]
Uvařené jídlo si noste s sebou do práce, protože ze začátku asi těžko najdete restauraci, která by splňovala požadavky na LCHF stravu. Připravené jídlo vám pomůže držet se plánu a neuhnout. A také se díky tomu vyhnete situaci, kdy byste nic nesehnali a museli své nové stravovací návyky porušit, či byste se vydali cestou hladovění, a pak byli nešťastní, že je to takhle celé naprd.
[/vc_row][vc_row el_class=“limitwidth“ css=“.vc_custom_1548939252688{padding-bottom: 4% !important;}“]
[vc_custom_heading text=“8″ font_container=“tag:h1|text_align:center“ use_theme_fonts=“yes“ el_class=“numberbullet“]
Jezte, když máte hlad a vždy jen pořádné jídlo. Snažte se od začátku vyhnout různým svačinkám a uzobávání během dne. Nepodvádějte. Obloukem se vyhněte fast foodům a sekcím obchodu, kde mají těstoviny, rýži, sladkosti, brambory, cukr, mouku atd. Jsem si naprosto jistý, že po čase již na tyto produkty nebudete mít vůbec chuť a pokud ano a za delší dobu je okusíte, zjistíte, že již vám nechutnají tak jako dříve.
[/vc_row][vc_row el_class=“limitwidth“ css=“.vc_custom_1548939257699{padding-bottom: 4% !important;}“]
[vc_custom_heading text=“9″ font_container=“tag:h1|text_align:center“ use_theme_fonts=“yes“ el_class=“numberbullet“]
Na začátku většina lidí začíná na třech jídlech denně a později přejde na dvě. A také nezapomínejte dodržovat pitný režim. Voda je nejlepší.
[/vc_row][vc_row full_width=“stretch_row“ content_placement=“middle“ css=“.vc_custom_1549719873367{padding-top: 4% !important;padding-bottom: 4% !important;background-color: #c2d6ec !important;}“ el_id=“ukazkovytyden“]

Ukázkový týdenní Low Carb jídelníček

[vc_row_inner][vc_column_inner]

Pondělí

[/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=“1/3″]

Snídaně

Vaječná omeleta se zeleninou

[/vc_column_inner][vc_column_inner width=“1/3″]

Oběd

Gratinovaný květák

[/vc_column_inner][vc_column_inner width=“1/3″]

Večeře

Masové kuličky v oopsie plackách

[/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner]

Úterý

[/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=“1/3″]

Snídaně

Rychlý Chia puding

[/vc_column_inner][vc_column_inner width=“1/3″]

Oběd

Bílá kapustová polévka

[/vc_column_inner][vc_column_inner width=“1/3″]

Večeře

Francouzský cibulový koláč

[/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner]

Středa

[/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=“1/3″]

Snídaně

Brokolicová polévka

[/vc_column_inner][vc_column_inner width=“1/3″]

Oběd

Masové kuličky v oopsie plackách

[/vc_column_inner][vc_column_inner width=“1/3″]

Večeře

Gratinovaný květák

[/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner]

Čtvrtek

[/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=“1/3″]

Snídaně

Vaječná omeleta se zeleninou

[/vc_column_inner][vc_column_inner width=“1/3″]

Oběd

Bílá kapustová polévka

[/vc_column_inner][vc_column_inner width=“1/3″]

Večeře

Francouzský cibulový koláč

[/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner]

Pátek

[/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=“1/3″]

Snídaně

Rychlý Chia puding

[/vc_column_inner][vc_column_inner width=“1/3″]

Oběd

Krůtí roláda s listovým špenátem

[/vc_column_inner][vc_column_inner width=“1/3″]

Večeře

Pečené brokolicové karbanátky s tatarskou omáčkou

[/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner]

Sobota

[/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=“1/3″]

Snídaně

Vajíčka natvrdo s opečenou slaninou a zeleninou

[/vc_column_inner][vc_column_inner width=“1/3″]

Oběd

Losos s celerovými hranolkami

[/vc_column_inner][vc_column_inner width=“1/3″]

Večeře

Masové kuličky v oopsie plackách

[/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner]

Neděle

[/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=“1/3″]

Snídaně

Cuketové placky se sušenými rajčaty a olivami

[/vc_column_inner][vc_column_inner width=“1/3″]

Oběd

Květákový kuskus

[/vc_column_inner][vc_column_inner width=“1/3″]

Večeře

Krůtí roláda s listovým špenátem

[/vc_column_inner][/vc_row_inner]

[/vc_row][vc_row css=“.vc_custom_1549134651552{padding-top: 4% !important;}“]

Přípravná fáze

Diabetes

Patříte-li mezi lidi trpící cukrovkou, kteří se rozhodli bojovat se svojí nemocí za pomoci vhodných stravovacích návyků, máte můj velký obdiv. Díky stravě můžete nejen zvrátit diabetes typu 2, ale i dramaticky zvýšit kontrolu cukru v krvi s diabetem 1 typu. Než však začnete, je potřeba si uvědomit, že s přechodem na nízkosacharidové stravování, bude potřeba přísněji sledovat krevní cukr a dle výsledků testování upravovat dávky léků. To byste v každém případě měli konzultovat s lékařem. Pokud váš lékař není stravovacímu stylu a jeho vlivu na vaši nemoc nakloněn, hledejte ve svém okolí takového, který bude. Věřte, že kdo hledá najde. Pokud byste snížili sacharidy a dávkování léků následně neupravili, mohli byste si přivodit vážnější zdravotní problémy.

Vysoký krevní tlak

Nízkosacharidové stravování může mít vliv i na snížení tlaku. Pozor však musíte dát ve chvíli, kdy již vysoký krevní tlak léčíte za pomoci léků. Je to logické, léky krevní tlak snižují a nový stravovací styl dříve či později udělá to samé. Nedá se říci, kdy přesně tzn. za jak dlouho nízkosacharidová strava zapůsobí na váš tlak, a tak je potřeba krevní tlak častěji sledovat a všímat si případného dostavení slabosti, únavy, malátnosti apod. Své změny konzultujte s ošetřujícím lékařem a dle aktuálních výsledků si nechte upravit užívané léky. Zdravým jedincům, u kterých se objevují v prvních týdnech nežádoucí účinky, se doporučuje zvýšit příjem tekutin a soli. V případě, že trpíte vysokým krevním tlakem, který se nedaří držet pod kontrolou ani díky užívaným lékům, vyšší podíl soli je pro vás potenciálním rizikem zvýšení tlaku, a tak se tohoto doporučení rozhodně nedržte.

Kojení

Nízkosacharidový stravovací styl během kojení pomáhá odbourat přebytečná kila a dodat tělu i dítěti potřebné výživné látky. Nicméně byste měli denní dávku sacharidů držet minimálně na 50 g. Při držení sacharidů příliš nízko hrozí riziko tzv. ketoacidózy. Vyšší náchylnost pro tento stav je v době kojení způsoben faktem, že mateřským mlékem odchází z těla cukr, a to kolem 30 g denně a v některých případech i více.

[/vc_row][vc_row css=“.vc_custom_1548347921977{padding-top: 4% !important;}“]

Chcete se dozvědět o Low Carb víc?

[/vc_row][vc_row el_class=“limitwidth“][/vc_row][vc_row el_class=“limitwidth“][/vc_row][vc_row]

Celý Low Carb rozcestník vznikl a byl inspirován anglickým originálem na DietDoctor.com některé části rozcestníku jsou překladem uvedených stránek. 

[/vc_row]