Warning: Undefined array key "width" in /data/6/3/63cf2d97-e734-415d-89e8-bc21ad39e561/fit-plan.cz/web/wp-content/themes/Avada-Child-Theme/functions.php on line 46

Warning: Undefined variable $percentage in /data/6/3/63cf2d97-e734-415d-89e8-bc21ad39e561/fit-plan.cz/web/wp-content/themes/Avada-Child-Theme/functions.php on line 56

Warning: Undefined array key "link" in /data/6/3/63cf2d97-e734-415d-89e8-bc21ad39e561/fit-plan.cz/web/wp-content/themes/Avada-Child-Theme/functions.php on line 25

Warning: Undefined variable $percentage in /data/6/3/63cf2d97-e734-415d-89e8-bc21ad39e561/fit-plan.cz/web/wp-content/themes/Avada-Child-Theme/functions.php on line 56

Warning: Undefined array key "width" in /data/6/3/63cf2d97-e734-415d-89e8-bc21ad39e561/fit-plan.cz/web/wp-content/themes/Avada-Child-Theme/functions.php on line 46

Warning: Undefined variable $percentage in /data/6/3/63cf2d97-e734-415d-89e8-bc21ad39e561/fit-plan.cz/web/wp-content/themes/Avada-Child-Theme/functions.php on line 56

Warning: Undefined array key "width" in /data/6/3/63cf2d97-e734-415d-89e8-bc21ad39e561/fit-plan.cz/web/wp-content/themes/Avada-Child-Theme/functions.php on line 46

Warning: Undefined variable $percentage in /data/6/3/63cf2d97-e734-415d-89e8-bc21ad39e561/fit-plan.cz/web/wp-content/themes/Avada-Child-Theme/functions.php on line 56

Warning: Undefined array key "width" in /data/6/3/63cf2d97-e734-415d-89e8-bc21ad39e561/fit-plan.cz/web/wp-content/themes/Avada-Child-Theme/functions.php on line 46

Warning: Undefined variable $percentage in /data/6/3/63cf2d97-e734-415d-89e8-bc21ad39e561/fit-plan.cz/web/wp-content/themes/Avada-Child-Theme/functions.php on line 56

Warning: Undefined array key "width" in /data/6/3/63cf2d97-e734-415d-89e8-bc21ad39e561/fit-plan.cz/web/wp-content/themes/Avada-Child-Theme/functions.php on line 46

Warning: Undefined variable $percentage in /data/6/3/63cf2d97-e734-415d-89e8-bc21ad39e561/fit-plan.cz/web/wp-content/themes/Avada-Child-Theme/functions.php on line 56

Warning: Undefined array key "link" in /data/6/3/63cf2d97-e734-415d-89e8-bc21ad39e561/fit-plan.cz/web/wp-content/themes/Avada-Child-Theme/functions.php on line 25

Warning: Undefined variable $percentage in /data/6/3/63cf2d97-e734-415d-89e8-bc21ad39e561/fit-plan.cz/web/wp-content/themes/Avada-Child-Theme/functions.php on line 56

Warning: Undefined array key "width" in /data/6/3/63cf2d97-e734-415d-89e8-bc21ad39e561/fit-plan.cz/web/wp-content/themes/Avada-Child-Theme/functions.php on line 46

Warning: Undefined variable $percentage in /data/6/3/63cf2d97-e734-415d-89e8-bc21ad39e561/fit-plan.cz/web/wp-content/themes/Avada-Child-Theme/functions.php on line 56

Warning: Undefined array key "width" in /data/6/3/63cf2d97-e734-415d-89e8-bc21ad39e561/fit-plan.cz/web/wp-content/themes/Avada-Child-Theme/functions.php on line 46

Warning: Undefined variable $percentage in /data/6/3/63cf2d97-e734-415d-89e8-bc21ad39e561/fit-plan.cz/web/wp-content/themes/Avada-Child-Theme/functions.php on line 56

[vc_row css=“.vc_custom_1548330482785{padding-top: 5% !important;padding-bottom: 5% !important;background-image: url(https://fitplan.cz/wp-content/uploads/2019/01/lchf-header-image.jpg?id=26807) !important;background-position: center !important;background-repeat: no-repeat !important;background-size: cover !important;}“ el_class=“headertitle“]

Velký průvodce nízkosacharidovým (LCHF) stravováním

[/vc_row][vc_row css=“.vc_custom_1548327355539{margin-top: 2em !important;}“]

CO JE TO LCHF (Low Carb)?

Zkratka LCHF vychází z anglického originálu „Low Carbohydrate High Fat“ (málo sacharidů, hodně tuků). Někdy se také označuje zkráceně jako Low Carb. Není to tedy nic jiného než forma stravování, při které snížíte množství sacharidů, zařadíte více kvalitních tuků a bílkoviny ponecháte v obvyklé výši. Ta se pohybuje u běžné populace, která neleží jenom na gauči a občas rekreačně sportuje kolem 1-1,5 g bílkovin na 1 kg aktivní hmoty. Jako u každého zdravého stravovacího stylu se snažíte, aby potraviny, které přijímáte, byly co nejkvalitnější a ve své „originální podobě“.

[/vc_row][vc_row css=“.vc_custom_1548347788144{padding-bottom: 5% !important;}“]

Označení stravování aneb co znamená co?

LCHF se někdy také označuje výrazy nízkosacharidová strava či low carb. V souvislosti s nimi se uvádí i tzv. ketogenní dieta respektive ketonová dieta, která se zjednodušeně odlišuje ještě výraznějším snížením množstvím sacharidů.

Nemám rád diety, protože jsou podle mne pouze krátkodobou záležitostí a nikdo nechce zhubnout či si pomoci od zdravotních problémů jen na chvíli. Toužíte a doufám, že je to tak, spíše po trvalém efektu a k tomu vám žádná dieta nepomůže. Je potřeba změnit své staré stravovací návyky a vybudovat si nové. LCHF, nebo chcete-li Low Carb, je jednou z možných cest, která vás nasměruje k vytouženému cíli. Nejde tak o dietu, ale stravovací styl.

[/vc_row][vc_row css=“.vc_custom_1548347798009{padding-top: 4% !important;padding-bottom: 5% !important;background-color: #c2d6ec !important;}“]

Věda na prvním místě

V současné době již existuje velká řada věděckých důkazů, proč LCHF funguje a má velký vliv na snížení hmotnosti, zvýšení energie a odbourání řady zdravotních problémů. Detailně je to popsáno a vysvětleno mimo jiné v knize. Co si budeme povídat, vše souvisí se vším. Ve Švédsku již i benzínové pumpy nabízejí některé pokrmy splňující pravidla LCHF, u nás pár restaurací také najdete, ale jde to ztuha.

Kdo miluje pročítání studií a ovládá angličtinu, může si jich pár projít. Většina trvala půl roku až rok a jedna dokonce i dva roky. Vesměs se zabývají ztrátou hmotnosti a poslední dvě i v kombinaci s diabetes 2. typu.

[ultimate_modal icon_type=“selector“ icon=“Defaults-medkit“ modal_title=“Studie ukazující přínosy LCHF nejen při hubnutí“ btn_size=“md“ btn_bg_color=“#8c0000″ btn_txt_color=“#ffffff“ btn_text=“Zobrazit 19 studií dokazujících přínos LCHF stravování“ modal_size=“container“ modal_style=“overlay-fade“ img_size=“80″]

  1. Shai I, et al. Weight loss with a low-carbohydrate, mediterranean, or low-fat diet. N Engl J Med 2008;359(3);229–41.
  2. Bazzano L, et al. Effects of Low-Carbohydrate and Low-Fat Diets: A Randomized Trial. Ann Intern Med. 2014;161(5):309-318.
  3. Gardner CD, et al. Comparison of the Atkins, Zone, Ornish, and learn Diets for Change in Weight and Related Risk Factors Among Overweight Premenopausal Women. The a to z Weight Loss Study: A Randomized Trial. JAMA. 2007;297:969–977.
  4. Brehm BJ, et al. A Randomized Trial Comparing a Very Low Carbohydrate Diet and a Calorie-Restricted Low Fat Diet on Body Weight and Cardiovascular Risk Factors in Healthy Women. J Clin Endocrinol Metab 2003;88:1617–1623.
  5. Samaha FF, et al. A Low-Carbohydrate as Compared with a Low-Fat Diet in Severe Obesity. N Engl J Med 2003;348:2074–81.
  6. Sondike SB, et al. Effects of a low-carbohydrate diet on weight loss and cardiovascular risk factor in overweight adolescents. J Pediatr. 2003 Mar;142(3):253–8.
  7. Aude YW, et al. The National Cholesterol Education Program Diet vs a Diet Lower in Carbohydrates and Higher in Protein and Monounsaturated Fat. A Randomized Trial. Arch Intern Med. 2004;164:2141–2146.
  8. Volek JS, et al. Comparison of energy-restricted very low-carbohydrate and low-fat diets on weight loss and body composition in overweight men and women. Nutrition & Metabolism 2004, 1:13.
  9. Yancy WS Jr, et al. A Low-Carbohydrate, Ketogenic Diet versus a Low-Fat Diet To Treat Obesity and Hyperlipidemia. A Randomized, Controlled Trial. Ann Intern Med. 2004;140:769–777.
  10. Nichols-Richardsson SM, et al. Perceived Hunger Is Lower and Weight Loss Is Greater in Overweight Premenopausal Women Consuming a Low-Carbohydrate/High- Protein vs High-Carbohydrate/Low-Fat Diet. J Am Diet Assoc. 2005;105:1433–1437.
  11. Krebs NF, et al. Efficacy and Safety of a High Protein, Low Carbohydrate Diet for Weight Loss in Severely Obese Adolescents. J Pediatr 2010;157:252-8.
  12. Summer SS, et al. Adiponectin Changes in Relation to the Macronutrient Composition of a Weight-Loss Diet. Obesity (Silver Spring). 2011 Mar 31. [Epub ahead of print]
  13. Halyburton AK, et al. Low- and high-carbohydrate weight-loss diets have similar effects on mood but not cognitive performance. Am J Clin Nutr 2007;86:580–7.
  14. Dyson PA, et al. A low-carbohydrate diet is more effective in reducing body weight than healthy eating in both diabetic and non-diabetic subjects. Diabet Med. 2007 Dec;24(12):1430-5.
  15. Keogh JB, et al. Effects of weight loss from a very-low-carbohydrate diet on endothelial function and markers of cardiovascular disease risk in subjects with abdominal obesity. Am J Clin Nutr 2008;87:567–76.
  16. Volek JS, et al. Carbohydrate Restriction has a More Favorable Impact on the Metabolic Syndrome than a Low Fat Diet. Lipids 2009;44:297–309.
  17. Partsalaki I, et al. Metabolic impact of a ketogenic diet compared to a hypocaloric diet in obese children and adolescents. J Pediatr Endocrinol Metab. 2012;25(7-8):697-704.
  18. Daly ME, et al. Short-term effects of severe dietary carbohydrate-restriction advice in Type 2 diabetes–a randomized controlled trial. Diabet Med. 2006 Jan;23(1):15–20.
  19. Westman EC, et al. The effect of a low-carbohydrate, ketogenic diet versus a low- glycemic index diet on glycemic control in type 2 diabetes mellitus. Nutr. Metab (Lond.)2008 Dec 19;5:36.

[/ultimate_modal]

[/vc_row][vc_row css=“.vc_custom_1548347819964{padding-top: 4% !important;}“]

Jak LCHF v kostce funguje?

Minimalizací konzumace sacharidů a škrobu se stabilizuje hladina cukrů v krvi, tím pádem i hladina inzulínu. Což v konečném důsledku vede ke zlepšení produkce hormonů zodpovědných za odbourávání tuků, srovnání chutí a pocitu sytosti. A to chcete.

[vc_zigzag color=“pink“ el_width=“30″]

Z pohledu množství sacharidů se stravovací
režim LCHF dá rozdělit na 3 skupiny

[/vc_row][vc_row el_class=“limitwidth“ css=“.vc_custom_1548347830873{padding-bottom: 4% !important;}“]
[vc_custom_heading text=“1″ font_container=“tag:h1|font_size:90px|text_align:center|color:%23900101″ google_fonts=“font_family:Roboto%3A100%2C100italic%2C300%2C300italic%2Cregular%2Citalic%2C500%2C500italic%2C700%2C700italic%2C900%2C900italic|font_style:900%20bold%20regular%3A900%3Anormal“ css_animation=“bounceIn“ el_class=“numbericon“]

Ketogenní neboli striktní nízkosacharidový režim

Při tomto stravovacím režimu je denní příjem sacharidů

pod 20 g

[vc_custom_heading text=“2″ font_container=“tag:h1|font_size:90px|text_align:center|color:%23900101″ google_fonts=“font_family:Roboto%3A100%2C100italic%2C300%2C300italic%2Cregular%2Citalic%2C500%2C500italic%2C700%2C700italic%2C900%2C900italic|font_style:900%20bold%20regular%3A900%3Anormal“ css_animation=“bounceIn“ el_class=“numbericon“]

Mírný nízkosacharidový režim

Při tomto stravovacím režimu je denní příjem sacharidů

mezi 20-50 g

[vc_custom_heading text=“3″ font_container=“tag:h1|font_size:90px|text_align:center|color:%23900101″ google_fonts=“font_family:Roboto%3A100%2C100italic%2C300%2C300italic%2Cregular%2Citalic%2C500%2C500italic%2C700%2C700italic%2C900%2C900italic|font_style:900%20bold%20regular%3A900%3Anormal“ css_animation=“bounceIn“ el_class=“numbericon“]

Liberální nízkosacharidový režim

Při tomto stravovacím režimu je denní příjem sacharidů

mezi 50-100 g

[/vc_row][vc_row css=“.vc_custom_1548347849767{padding-top: 4% !important;background-color: #c2d6ec !important;}“]

Pro koho není LCHF vhodné?

Pokud trpíte nějakými zdravotními problémy, vždy je fajn poradit se s odborníkem. LCHF je stále pro mnoho lékařů velice těžko uchopitelné. Pokud hledáte odborníka na nízkosacharidovou stravu, zkuste mapu níže. Najdete v ní i lékaře. Bohužel jich je v ČR stále relativně málo. Mapa pochází ze skvělého projektu neslazeno.cz

[/vc_row][vc_row css=“.vc_custom_1548347858553{padding-bottom: 4% !important;background-color: #c2d6ec !important;}“]
[vc_raw_html]JTNDaWZyYW1lJTIwc3JjJTNEJTIyaHR0cHMlM0ElMkYlMkZ3d3cuZ29vZ2xlLmNvbSUyRm1hcHMlMkZkJTJGZW1iZWQlM0ZtaWQlM0QxLUFfQzFHSWN4aXJJWllMdHF1UTByNjFtd1ZvJTI2aGwlM0RlbiUyMiUyMHdpZHRoJTNEJTIyNzQwJTIyJTIwaGVpZ2h0JTNEJTIyNDgwJTIyJTNFJTNDJTJGaWZyYW1lJTNF[/vc_raw_html]
[/vc_row][vc_row css=“.vc_custom_1548347866765{padding-top: 4% !important;}“]

Přijde vám to složité?

Není, vše důležité, co potřebujete do začátku vědět, se vejde na jednu stránku.

[/vc_row][vc_row el_class=“limitwidth“]
[vc_btn title=“INFOGRAFIKA: Jak na nízkosacharidovou stravu do 30 vteřin“ style=“flat“ color=“danger“ size=“lg“ align=“center“ link=“url:https%3A%2F%2Ffitplan.cz%2Flchf%2Fjak-na-nizkosacharidovou-stravu%2F|||“ el_class=“knihabutton“]
[/vc_row][vc_row css=“.vc_custom_1548347921977{padding-top: 4% !important;}“]

Chcete se dozvědět o Low Carb víc?

[/vc_row][vc_row el_class=“limitwidth“][/vc_row][vc_row el_class=“limitwidth“][/vc_row][vc_row]

Celý Low Carb rozcestník vznikl a byl inspirován anglickým originálem na DietDoctor.com některé části rozcestníku jsou překladem uvedených stránek. 

[/vc_row]