Esenciální mastné kyseliny (zkráceně EFA) mezi které patří i Omega 3 si naše tělo nedokáže vyrobit, musíte je přijmout ve stravě. Omega 3 mastné kyseliny mají na starost celou řadu tělesných funkcí. Ovlivňují naši náladu, zrychlují metabolismus a mají vliv i na naše chování. Pokud jde o hubnutí, tak Omega 3 kyseliny zlepšují citlivost těla na inzulín a snižují hladinu tělu škodlivých triglyceridů.

Problém je, že západní strava je velice chudá na Omega 3 kyseliny a zbytečně bohatá na Omega 6, které jak to tak vypadá tělu ve větším množství spíše škodí.

Narazil jsem na zajímavou studii (1) která dokazuje, že příjem Omega 3 kyselin jako potravinový doplněk dokáže v dlouhodobém měřítku zlepšit paměť a zrychlit reakční dobu mozku.  Je to celkem logické, Omega 3 mastné kyseliny jsou pro mozek velice důležité a ovlivňují jeho strukturu. Studie byla prováděna po dobu 6 měsíců na 176 respondentech ve věku 18-45 let kteří měli nízký příjem Omega 3 kyselin. Část dostávala placebo a část Omega 3 kyselinu. Výsledky prokázaly výrazné zlepšení kognitivních funkcí mozku u skupiny, které dostávala Omega 3 ve formě doplňku stravy.

Pokud chcete hubnout a ještě zlepšit svou paměť a reakční dobu zařaďte Omega 3 do svého jídelníčku. Nemusí se jednat zrovna o kapsle formou potravinového doplňku, které je možné zakoupit v lékárně. Stačí jen změnit stravu a přijímat více potravin bohatých na Omega 3 kyseliny. Tučné ryby, ořechy, tresčí játra nebo kvalitní hovězí maso zvířat krmených trávou. To vše je obrovský zdroj Omega 3 kyselin.

Doplňujete Omega 3 kyseliny? Pokud ano v jaké podobě? Já jsem tak trochu lenoch, ořechů jím hodně ryby se snažím jíst také, přesto každý den sáhnu po kapsli jako potravinovém doplňku. Jak jste na tom vy?